نیم‌پز

گویند: بسیار سفر باید...

نیم‌پز

گویند: بسیار سفر باید...

نیم‌پز

خوشبختی، گمان می‌کنم، تنها چیزی است در جهان که فقط با دست‌های طاهر کسی که به راستی خواهان آن است ساخته می‌شود، و از پی اندیشه‌های طاهرانه!
نادر ابراهیمی

سکانس اضافی سه

يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۵ ق.ظ

نمایشگاهی به سبک خانم و آقای قاف!


نطق پیش از نمایش: این مجموعه، چندین لباس سنتی ساده است که با تشویقات آقای قاف و همت خانم قاف و چرخ خیاطی‌اش آفریده شده است. چرا که یکی از آرزوهای دیرین آقای قاف پوشیدن لباس سنتی غیر بازاری بوده، یعنی با طرح‌های نو و ایده‌هایی جدید که در بازار هرچه بگردید نیست! و یکی از آرزوهای دیرین خانم قاف این است که خداوند او را واسطه رساندن آقای قاف به آرزوهایش قرار دهد!


لباس سنتی2

مانتوی سنتی زنانه ترمه دوزی، همراه کیف ترمه!

کیفش هم دست‌ساز است.


لباس سنتی5

مردانه همان لباس!


لباس سنتی3


سنتی8

لباس تکواندویی که به لباس سنتی تبدیل شده!

امیدوارم روزی ملی‌پوشان تیم  کاراته در میادین جهانی از این لباس‌های ایرانی را به تنشان کنند!!


سنتی9

کار دست همان لباس!



سنتی12

جلیقه سنتی مردانه! کمی ویرایش رنگی شده تا چروک توی عکس دیده نشود!!

 آقای قاف با این جلیقه در سالگرد ازدواجمان اساسی سورپرایز شد.


سنتی7

همان جلیقه در تن آقای قاف!

بهار ۱۳۹۲، لب باغچه حیاط زیبایمان


سنتی10

مانتویی که دوخته شد، به خاطر یراق سنتی زیبا و گل‌وبلبلی که در بازار بدون قصد خرید دیدم و با قیمت مناسب خریدم، یعنی اول یراق بعد پارچه!!


سنتی11

این هم آن یراق محترم! از نزدیک...


بعد نوشت نمایشگاه: چه ایده‌ها که ندارم برای دوختن و دوختن و دوختن! و مگر یک خانم آفریده نشده است برای آفرینش زیبایی‌ها!؟

نظرات  (۱۱)

۲۸ مهر ۹۲ ، ۱۱:۰۵ لی لی کتابدار
واقعا زیبا و عالی هستن. :)
۲۸ مهر ۹۲ ، ۱۱:۴۴ صید قزل آلا در مدرسه
ماشالله به این خانم هنرمند و اقای با ذوق ایشون

خیلی خوشمان آمد. آفریـــــــــــــــــن بر شما
سلام متشکر از دعوتت قشنگ بودند موفق باشی مجله کوک ایده های جالبی برای دوخت لباس سنتی داشت که من و خانوم خیاط از ان برای دوخت استفاده کردیم
پاسخ:
ممنون، آره دیدم، ولی هیچ‌وقت نخریدمش، چون حقیقت کار اصلیم این نیست جوری تفننه و اعتقاد دارم که خانم‌ها با خیاطی کردن خلاقیت و آفرینش هنری‌شونو تقویت می‌کنن. البته من همه هنرها رو دوست دارم.
خیلی لطف کردی که اومدی گندم عزیز!
۲۸ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۹ درنای آرزو

هو الحق

سلام و عرض ادب و احترام بانو،

به نظاره نشستن هنر های دست  و ذهن هنرمندتان آنگونه مرا به وجد آورده که سرشار از حسی غیر قابل توصیف شده ام.

به راستی همین است بانو بودن و خلق زیبایی هایی چنین دلنواز،بانو بودن و نقش زدن هویت زندگی و بانو بودن و ادای رسالت یک بانو.

صمیمانه برایتان بهترین ها را آرزو دارم .

زنده و سرشار باشید.

 

 

 

 

پاسخ:
ممنون که قدم رنجه کردید و دیدید و برایمان نوشتید.
برای شما هم بهترین آرزوها را دارم.
۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۲:۱۵ صید قزل آلا در مدرسه
اسم نی نی خانم بلاگ مستطاب "یوسف" هستش به گمانم. من هم خیلی خوشحال شدم براشون
خدا قسمت ما هم کنه .... :)
خوش باشین و زندگی تون پر ا یاد خدا :))
با عرض سلام و خسته نباشید فراوان به خانم قاف عزیز اشنایی من با کتاب افتاب اول از نمایشگاه چند سال پیش شروع شد و بعد هم با جیم ادامه پیدا کرد و یک بار به صورت کاملا اتفاقی با نیمپز و جاکتابی کامل شد... و نقطه ی عطف این ارتباطات شد کافه کتاب. جایی سراسر ارامش برای من. هنوز نتونستم به کتاب افتاب سری بزنم(بعد این همه سال). اما همیشه یه همراه خاموش بودم هرجا که حرفی از افتاب و کافه و کتاب و خانم و اقای قاف میشد. هر روز سری به نیمپز می زنم برای خواندن داستان اغاز شیرین زندگیتان و عجیب همانند ارزوی هایم برای ادامه زندگیست... وبلاگی هم دارم که بیشتر حرف دل است به نامردی های روزگار... گفتم خودمو کمی معرفی کنم و خواهشی برای ادامه دادن این زندگی نویس ها داشته باشم.شاید ارزو های من هرگز امکان پذیر نشود، اما خواندنش بس ارامش بخش است... قصد ایجاد صفحه ای برای کافه کتاب در فیس بوک داشتم، تا دوستانم بیشتر با این مکان جالب اشنا شوند، اما دیدم هست صفحه ای، اما فعالیتی در خورش نیست... به هر حال همیشه حاضرم برای کمک به شما و البته کتاب ها... منتظر حضورتون هستم...
پاسخ:
سلام
خوشحالم که این‌جا حالتون رو خوب می‌کنه، انشاالله ادامه‌اش را به زودی خواهم نوشت.

سلام،
گاهی شوق متصف به شکوه میشود،و گاهی این شوق شکوهمند نفس را در سینه ات به سنگینی می کشاند و چشمه خشکیده چشمانت را به جوشش می اندازد.
هنر تداعی تمنای ترنم تصنیف مرغ خوشخوان تعالی بر درخت روح بشر است.اما در روزگار تنزل ذائقه انسان از خورشید و ماه و گاو پرستی به شیطان پرستی که هنرش را نیز آلوده به نفسانیت و دروغ و دو رنگی کرده است،در روزگاری که زنان مفتخر به پروراندن خوی مردانگی در خویشند،کسی چه میداند و چه میفهمد،چه شیرین و دلنشین و دوست داشتنی است تماشای آن تجلی اصیل آمیخته به عطر عصمت و عشق و انسانیت در قالب دوخته های بانویی که قدر میداند بودن را،زن بودن را،ریحانه بودن را.
گاهی شوق متصف به شکوه میشود...
پایدار و برقرار باشید.
پاسخ:
سلام
مثل همیشه ما را بیش از آن‌که لایقش باشیم ارج نهادید.
سپاس از این همه مهر...


جالبه
خسته نباشید پری ارزوهای اقای قاف

فقط یه سوال فنی
لباس کاراته که جلوش بازه..اما تو تصویر رد دوختی اون جلو دیده نمیشه...احیانا لباس نکواندو نبوده؟!
پاسخ:
سلام
حق باشماست!
لباس تکواندوست. اصلاحش کردم.
ممنون

سلام

از آشنایی با شما خوشحالم

پاسخ:
سلام
من هم از آشنایی شما خوشحالم بانو!
دلم برای دیدن هنرهات تنگ شد دوست جان....
پاسخ:
سلام دوست عزیز.

ممنون لطف داری من که به پای هنرمندی شما نمی‌رسم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی