نیم‌پز

گویند: بسیار سفر باید...

نیم‌پز

گویند: بسیار سفر باید...

نیم‌پز

خوشبختی، گمان می‌کنم، تنها چیزی است در جهان که فقط با دست‌های طاهر کسی که به راستی خواهان آن است ساخته می‌شود، و از پی اندیشه‌های طاهرانه!
نادر ابراهیمی

نگذاریم دل‌مان به بی‌حاصلی یک فصل دچار شود!

سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۲۸ ب.ظ
خدا را شکر، امسال مشهد شاهد زمستان و سرمایی پایدار بود. ای بسا عده‌ای از این سرما دل‌خسته شدند؛ غافل از این‌که این سرما و این زمستان باعث بهاری دل‌چسب‌تر خواهد شد. اما چه خوب است اگر ما هم فصل دل‌مان را قدری تغییر دهیم. گاهی روح‌مان از این همه یخ‌زدگی آزرده می‌شود و ما کاری به کارش نداریم! گاهی دل حتی دچار ملال باران‌های متوالی می‌شود و گاهی خسته از پاییزهای طولانی. اگر بارانی است قدری خورشید بتابانیم‌اش و اگر دیری است که باران نخورده، کمی ببارانیم‌اش. نگذاریم که دل‌مان به بی‌حاصلی یک فصل دچار شود!

 


پس‌نوشت:

۱. این پست عینا پیش از این در جاکتابی انتشار یافته بود. اما به سه دلیل بازانتشارش دادم. یک این‌که برای سال جدید پستی قرار نداده بودم و باید عرف وبلاگ‌نویسی را در نیم‌پز رعایت می‌کردم! دو این‌که نیم‌پز داشت کپک می‌زد و با این‌کار علائم حیاتی‌اش را نمایش می‌دادم و از مخاطبین درخواست کنم که دعا بفرمایند تا برای ایده‌های نوشتاریم فرصتی محیا شود تا دستی به سر و روی نوشته‌هایم بزنم در نیم‌پز قرار دهم‌شان. سه  و دلیل اصلی این‌که این عکس را داشته باشید تا یکی دو هفته‌ی دیگر با عکسی دیگر مهمان‌تان کنم! (چهار) این‌که چند روز پیش اسباب‌کُشی داشتیم(!) از تمامی کسانی که دوست داشتند در این امر ما را یاری دهند سپاس‌گزاریم! این تصویر منزل پیشین ماست؛ یادش به خیر! (پنج) این‌که... بگذریم!

این عکس را که همین امروز گرفته‌ام، به ضمیمه‌ی این یادداشت در جاکتابی قرار داده‌ام، و قبول دارم و معترفم که نسبت به عرف جاکتابی شاید نامتعارف باشد (و بوی خودپسندی دهد!)، اما اعتراف می‌کنم در این عکس -که کیفیت مناسبی هم ندارد- بی‌تعارف چیزی که مهم نیست خود بنده است. این عکس گوشه‌ای دل‌چسب و دل‌نشین از منزل کوچک‌مان است که به حسن سلیقه همسرم آراسته شده.

و اما پاسخ این‌که بنده در این عکس چه می‌کنم، ساده است! جامه‌ای که همسرم با تمام مشغله‌های متعدد و گوناگون بی‌آن‌که توقعی از او داشته باشم برایم دوخته -که در اصل جامه‌ی ستّاری اوست؛ که بر پیکر پرعیب بنده پوشانیده. خدا خیرش دهد!

حیف که این لباس زیبا در این عکس چندان که باید جلوه نمی‌کند. شاید بعدتر عکسی باکیفیت‌تر از آن را در جاکتابی قرار دادم (قابل توجه جامعه‌ی نسوان که دنبال مدل لباس می‌گردند [نیشخند] ).

سال جدید بر همه خجسته و مبارک باد.

۹۲/۰۲/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهیر قدسی

نظرات  (۵)

گلدون هاتون رو دوست می دارم خیلی :X
منم کلی گلدون دارم منتها از نوع حسن یوسف فقط :D
پاسخ:
حسن یوسف‌تون زیبا!
سلام اقای قدسی. مدت خیلی طولانیه که به وبتون سر میزنم و یکی از طرفدار های دو اتیشه ی جاکتابی جیم هستم. اما متاسفانه به خاطر کنکوری بودن و مجبور بودن به خواندن درس های شیرین!!! و این که همیشه با گوشی به وبتون سر میزنم وقت نمیشد که نظر بذارم.تا اینکه چند وقت پیش یه اتفاق جالب افتاد. وقتی عکستون رو دیدم که گذاشته بودین کلی به مغزم فشار اوردم که من که تاحالا اقای قدسی رو از نزدیک ندیدم،کتاب فروشی افتاب هم نرفتم پس چرا این قدر واسم اشناست این فرد؟! یهو یادم اومد که در دو سال اخیر وقتی با شوق میرفتم نمایشگاه کتاب همیشه بیشترین وقتمو جای یه غرفه میگذروندم و اونم همون غرفه افتاب بود.و این که امسال با مسءول غرفه چه قدر در مورد نویسنده های مختلف مثله اقای امیرخانی و مستور و... حرف زدیم و بعد که قرار شد چند تا کتابی که اون روز توی غرفه نبود و برم از خود کتاب فروشی بگیرم و هنگامی که مامانم به خاطر کنکوری بودن و دور بودن خونه ی ما تا اونجا مخالفت کردن فهمیدیم که هر دو توی یک منطقه شهر زندگی میکنیم.و از اخر قرار شد بعد کنکور هر روز به کتاب فروشی سری بزنم ... فهمیدم که شما همون نفرین... خیلی زودتر از اینا باید میفهمیدم اما خب نفهمیدم. حالا هم بی صبرانه در انتظار اتمام این 56 روز تا کنکور هستم تا با یک دل سیر تمام کتاب هارو که توی این یه سال خریدم و بایگانی کردم بخونم. ببخشید که سرتونو درد اوردم اما اتفاق جالبی بود که گفتم بهانه ی خوبیه واسه اولین نظر توی وبلاگ شما. من به وبلاگم سر میزنم اما باز هم به علت کمبود وقت امکان پست جدید گذاشتن ندارم.به کوچه ی خاطرات من هم سری بزنید خوشحال میشم. روز خوش.
پاسخ:
سلام

خدا رو شکر که این عکس رو گذاشتم تا نزدیک‌تر بشیم. امیدوارم زودتر این 56روز هم به پایان برسه تا ببینیم که در نهایت سرنوشت شما و کتاب آفتاب چه می‌شه!

ایام به کام
عیدتون هم مبارک!
سلام

وقتی متن هاتون رئو میخونم مدام تن صداتون تو گوشمه 
انگار خودت داری نریشن میگی!

فکر کنم 9life رو باید بیخیال شم
ولی
حاجی بیا و این ده فرمان رو گیر بیار 

حق

پاسخ:
سلام و درود!

اولا ما اینیم دیگه!
دویما اسم فیلم "Nine Live" است و نه چیزی دیگر!
سیما این‌که ترجیح می‌دم ده بار nine Live برات بیارم تا این‌که زور بزنم و ده‌فرمان رو برات پیدا کنم! (چشمک)
۲۷ تیر ۹۲ ، ۰۵:۳۷ بامعرفت ( محب جوان)
سلام و عرض ادب 
امر فرمودین بیام کلبه نیم پز و اومدم .
راستی این بیژامه همسر دوزتون مبارک باشه...
گلخانه تان هم زیباست البته انشاله خانه جدید هم فضایی برای چنین هنر نمایی داشته باشد .
راستی در مورد اون قاب های روی دیوار توضیح ندادین اونا هم از آب گذشته س؟
به هر حال ما اومدیم و سر زدیم .
به کلبه ما هم سر بزنین .
با مطالب جدیدی بروز هستم مخصوصا مطلب همایش امت واحده رو حتما بخونین ...
پاسخ:
سلام و عرض احترام
خوش آمدید.
جهت اطلاع این پاجامه همسر دوز نیست؛ با این وجود بنده به اصالت این لباس افتخار می‌کنم و آرزوم اینه یه روزی بتونم با همین سرویس لباس در کتاب آفتاب خدمت کنم!
گل‌ها در خانه‌ی جدید قدری معذب شدند با این وجود دارند عادت می‌کنند. در مجموع شرایط این‌جا بهتر است ان‌شاءالله.
منظورتان را از در مورد از آب گذشتگی نفهمیدم؟!
باز هم سر بزنید.
سر می‌زنیم ان‌شاءالله
موفق باشید.
۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۸:۲۷ قربانزاده

اقا بسیارهمسرخوش سلیقه ای دارید

خدابراشما نگهداره ایشون رو

.سایه هاتون تو امان مستدام

هم چیدمان گوشه منزل زیباس و هم لباس بر اندام شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی